Afgelopen week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolijn Dijk - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolijn Dijk - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

20 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze week een hele leuke week gehad. De laatste week op de sportvelden van langa en houtbaai. Daar hebben we met de kinderen gesport en ik heb ook wat les gegeven. Deze week minder op houtbaai geweest, vanwege het slechte weer.
Afgelopen vrijdag geholpen met een event in de sporthal bij langa, waar we ongeveer 100 kinderen begeleid hebben tijdens de ochtend. Daarna bij mama africa wild gegeten. Het was super lekker, maar wel veel vlees.

Zaterdag naar cape point gereden met een gehuurde auto. Vanaf cape point zijn we naar kaap de goede hoop gelopen. Renee en Annelies waren bang voor de bavianen die er rond liepen, maar verder was het super om te doen. Op de terugweg in kalkbay gestopt om lekker mosselen te eten met uitzicht op de zee en een groep surfers.

Vandaag dan eindelijk naar robbeneiland geweest met Pascal. De tocht erheen was heerlijk. Het waaide behoorlijk, maar verder was het goed weer. Gelukkig ging de boot vandaag, want de afgelopen dagen gingen er geen boten, vanwege te hoge golven. Op robbeneiland kregen we eerst een tour over het eiland en daarna gingen we naar de gevangenis. Daar werden we rondgeleid door een vroegere politieke gevangene. Hij vertelde ons over het leven in de gevangenis en hoe oneerlijk de apartheid was.
Het is niet te bevatten dat aan de hand van je huidskleur of de kroes van je haar bepaald bent of je gekleurd bent of zwart en dat daarmee je status bepaald wordt.
Hoe is het mogelijk dat je als zwart iemand minder eten krijgt in de gevangenis dan iemand die net een iets lichtere huidskleur heeft.

Na terugkomst eerst even bekomen van alles en daarna nog in waterfront gekeken naar cadeautjes voor het thuisfront.
Nu lekker bijkomen en op naar de eerste echte lesgeef week.

Morgen om 8.00 beneden staan, om naar oranjekloof te gaan waar ik gekoppeld word aan een leerkracht op de school.

Ik ben benieuwd.....