In de townships - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolijn Dijk - WaarBenJij.nu In de townships - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolijn Dijk - WaarBenJij.nu

In de townships

Blijf op de hoogte en volg Jolijn

07 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag voor het eerst les gegeven. Eerst waren we met zijn allen in Llanga, daar geven René, Annelies en Pascal sport. Ik had een paar materialen gekregen, paar schriftjes en potloden en ik mocht bijlesgeven. Heb toen maar de tafels, optellen en wartaal geoefend. Er waren voornamelijk meiden bij mij. Ze waren super. Ik heb genoten van de ochtend. We hadden gelukkig ook voor het eerst vandaag mooi weer.
Om 13.00gingen we door naar houtbaai. Waar we in Llanga nog de spotvelden van een school konden gebruiken was dat in houtbaai anders. De sporters zaten op een parkeer terrein. Ik mocht naar een klein bibliotheekje. Daar staan een paar boeken en een paar stukken speelgoed. Ik had daar een paar kinderen, die meer zin hadden in spelen dan in leren. Snap ik ookwel, want ze hebben vakantie. Werker rekenen en taal geoefend. Op die plek bleek naderhand ook meer materiaal aanwezig te zijn. Dat kan ik morgen gebruiken. Vanavond mijn hoofd over alle leer spelletjes laten gaan en kijken wat we morgen weer gaan doen.
Ik heb er veel zin in. De mensen hier zijn vriendelijk en de townships zijn prettig om in te werken.
Na het lesgeven nog een stukje van de townships gezien, waar wij zaten viel het nog mee. De Ieren bouwen daar allerlei huisjes, maar daarachter, zijn het krotten van platen. Kevin (onze begeleider gaf aan dat dit het armste deel was. Dat was dan ook wel te zien.
Op de terugweg langs camms bay gereden. Dat is een prachtig strand, daarna ik de komende weken zeker nog heen. Nu lekker eten.

  • 07 Juli 2014 - 22:20

    Jaap:

    Je hoofd niet te veel breken, hoor! Ja vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

Een week les geven

20 Juli 2014

Afgelopen week

15 Juli 2014

Begin van week 2

11 Juli 2014

Garden tour

08 Juli 2014

Weer een dag
Jolijn

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2760

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: